Polská skupina Allegro dokončila akvizici internetových obchodů Mall Group a kurýrní služby We/Do. Za Mall Allegro zaplatilo 867 milionů eur, tedy v přepočtu asi 21,15 miliardy Kč, a za We/Do 14 milionů eur, zhruba 340 milionů Kč. Tento krok má přinést výhodné ceny a širokou nabídku zboží až 70 milionům potenciálních zákazníků v regionu. Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny začne okamžitě. Firmy to dnes uvedly v tiskové zprávě.
Spojení firem má podpořit pokračující mezinárodní expanzi rozšířené skupiny a umožnit obchodníkům z celého regionu i mimo něj těžit z toho, že mohou díky jedinému zalistování své výrobky prodávat napříč více zeměmi.
„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s Mall Group a We|Do dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ uvedl generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts.
Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích. Pod jednu střechu přinese zavedené regionální značky Mall, We|Do, mimovrste, czc.cz a Allegro, Ceneo, eBilet a One. Zároveň vznikne mezinárodní tým více než 7150 expertů v oblasti e-commerce.
Již v první fázi po sloučení společností budou zákazníci moci vybírat z rozšířené nabídky zboží na webu Mall.cz prostřednictvím vybraných partnerů společnosti Allegro. Vývojové týmy zároveň už nyní pracují na nové on-line platformě Allegro, která bude postupně zahrnovat jednotlivé trhy, počínaje Českou republikou na začátku příštího roku.
„Zatímco Allegro je šampion v oboru tržišť, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a řešením poslední míle v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník,“ uvedl generální ředitel Mallu Jan Hanuš.
Logistické firmě We/Do se partnerstvím otevře prostor pro další rozvoj a získá přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům, uvedla. We/Do zaměstnává okolo 300 kurýrů, nabízí doručení do 1200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.