Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, online služby a vývojáři her.
Podíl reklamy na sociálních sítích na celkové internetové inzerci by se mohl příští rok zvýšit na 20 procent z loňských zhruba 13 procent. Loni zadavatelé utratili na sociálních sítích v Česku kolem 2,5 miliardy korun. Vyplývá to z údajů společnosti AMI Digital.
Reklama na sociálních sítích na vyspělých trzích roste o vice než 20 procent za rok. V USA představovala vloni sociální média zhruba pětinu objemu online reklamy.
„V AMI Digital vidíme meziroční nárůst výdajů v oblasti sociálních médií v řádu desítek procent, ale nelze to samozřejmě zobecňovat na celý trh. Na českém trhu nicméně jednoznačně dominuje Facebook, následovaný YouTube a Instagramem. Ostatní media jsou z pohledu reklamních výdajů okrajová,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.
Dříve na sociálních sítích v čele s Facebookem inzerovaly společnosti cílící na masový trh, které využívaly online jako doplňkový komunikační kanál, nebo šlo o firmy zaměřené na mladší cílové skupiny. V současnosti jde o průřez všemi kategoriemi a obory. Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, FMCG firmy (tj. prodávající rychloobrátkové zboží), obchodní řetězce, online služby nebo vývojáři her.
Trendem je přesun od klasické bannerové reklamy k sofistikovanějším formám, propojení kontextuální reklamy s vlastním obsahem, snaha zaujmout a co nejméně obtěžovat, častější využití influencerů (vlivných uživatelů) a přechod na vizuální formy reklamy.
Objem internetové reklamy v Česku se v loňském roce přiblížil 20 miliardám korun a předstihl tak inzerci v tištěných médiích. Stále vede televizní reklama se zhruba dvojnásobným objemem. Do roku 2020 se očekává, že se objem internetové inzerce té televizní výrazně přiblíží. Výrazný podíl na tom mají mít právě sociální média.