Podíl internetové reklamy je na Slovensku stále nízký

Vývoj na slovenském trhu je ve srovnání s okolními zeměmi nestandardní, lokální hráči neztrácejí.
Výdaje na internetovou reklamu na Slovensku loni pokračovaly v růstu a od roku 2013 se zhruba zdvojnásobily. Vyplývá to z nejnovějších údajů sdružení pro internetovou reklamu IAB Slovakia. Slovensko s internetovou reklamou zaostává za Českem.

Celkové investice do reklamy na internetu na slovenském trhu loni dosáhly 128 milionů eur (3,3 miliardy korun). Ve srovnání s předchozím rokem to znamená nárůst 8,5 procenta, tempo růstu bylo ale druhé nejnižší za uplynulých nejméně pět let.

Trh s online reklamou na Slovensku v posledním období nepřetržitě roste, ještě před šesti lety jeho hodnota dosáhla 66 milionů eur (1,69 miliardy Kč).

Loni dvojnásobně rychlejším tempem než celý trh stouply příjmy médií z internetové reklamy, jež patří do IAB Slovakia. „Vývoj na slovenském trhu je ve srovnání s ostatními zeměmi mírně nestandardní. Ve většině případů lokální hráči z hlediska příjmů postupně ztrácejí ve prospěch nadnárodních hráčů,“ uvedl předseda správní rady IAB Slovakia Matej Kolarovský. Dodal, že slovenským médiím se z hlediska reklamy daří udržet krok zejména díky pružné reakce při nasazování nových reklamních formátů.

V Česku se investice do internetové reklamy loni podle průzkumu agentury Median loni zvýšily o 22,6 procenta na 28,6 miliardy korun.

Podíl online reklamy na celkovém trhu s reklamou na Slovensku je nízký. Ještě předloni podle společnosti Kantar Media výdaje na reklamu na Slovensku v televizích, rádiích, tisku, kinech a na vnější reklamu dosáhly bez započítání slev a bonusů přes 1,6 miliardy eur (41 miliard korun) při meziročním růstu 18,4 procenta.

Exit mobile version