Podíl e-commerce na českém maloobchodě se v roce 2021 zvýšil na 17 %, v roce 2030 může tvořit až čtvrtinu

Plynule rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují aktuální data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Vyplývá z nich, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již 17 %.

On-line retail dosáhl vloni obratu 223 miliard Kč (dle Heureka.cz a APEK), což znamenalo opět rekordní výsledky prodejů. „Podíl e-commerce na maloobchodu ČR roste každým rokem. V roce 2021 se prodej zboží po internetu vyšplhal již na 17 % z celku. To znamená navýšení o jeden procentní bod oproti roku 2020. Tempo, jakým význam elektronického prodeje roste, ale získáme při větším pohledu do minulosti. Například v roce 2005 byl totiž podíl on-line prodeje na českém maloobchodě jen 1,6 %,“ komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Důležitost e-shopů neplyne jen z dat za prodané zboží. „Přímá zaměstnanost v internetových obchodech přesahuje 85 tisíc zaměstnanců. Připočítáme-li také navázané služby v čele s logistikou, zjistíme, že e-commerce zajišťuje v ČR práci více než 120 tisícům lidí,“ říká Jan Vetyška. To je pro představu asi o 20 tisíc zaměstnanců více, než jich pracuje v potravinářské výrobě. Je zřejmé, že i nadále bude docházet k prolínání elektronických a klasických obchodů. Trend směřuje ke splynutí obou těchto prodejních kanálů.

„Podle našich odhadů by v roce 2030 mohl on-line prodej tvořit až 25 % celého českého maloobchodu,“ uzavírá J. Vetyška.

Exit mobile version