81 % IT pracovníků zažívá kvůli koronaviru největší tlak na technologie, s jakým se kdy setkali. Schválení projektů, které dříve trvalo rok, ale nyní zabere jen pár týdnů.
Společnost AppDynamics, součást společnosti Cisco, publikovala výsledky globální výzkumné studie The Agents of Transformation Report, která ukazuje jaký dopad má pandemie COVID-19 na firemní IT. Odhaluje tlak, který IT pracovníci zažívají v důsledku nutnosti reagovat na koronavirová opatření i v důsledku změny priorit a z toho plynoucí urychlující se digitální transformace.
Výzkum společnosti AppDynamics odhaluje, že IT pracovníci zažívají tlak ze všech stran, když musí najednou velkému počtu zaměstnanců zpřístupnit práci z domu, zvládat rostoucí zátěž na své sítě a aplikace a zajistit bezpečnost IT, přičemž na sebe navíc přebírají nové role a odpovědnosti.
• 81 % IT pracovníků uvádí, že COVID-19 vystavil jejich organizace největšímu tlaku na technologie, s jakým se kdy setkali.
• 61 % IT pracovníků se v práci cítí pod větším tlakem než kdykoli předtím.
• Po téměř dvou třetinách (64 %) IT pracovníků jsou nyní požadovány úkoly a aktivity, které předtím nikdy neprováděli.
V průzkumu 66 % dotázaných IT pracovníků potvrdilo, že pandemie odhalila slabé stránky jejich digitálních strategií, což vedlo k naléhavé potřebě urychlit iniciativy, které byly dříve součástí víceletých programů digitální transformace.
• 74 % IT pracovníků uvádí, že projekty digitální transformace, jejichž schvalování obvykle trvá déle než rok, byly schváleny v řádech týdnů.
• 71 % IT pracovníků poukazuje na projekty digitální transformace, které byly implementovány v řádech týdnů místo měsíců nebo let, jak by tomu bylo před pandemií.
Výzkum zdůrazňuje, že většina organizací (95 %) během pandemie změnila své technologické priority a 88 % IT pracovníků uvádí, že digitální zákaznická zkušenost je nyní na prvním místě. IT pracovníci však uvádí, že pro takovou změnu priorit nemají k dispozici potřebné zdroje ani podporu. Následující oblasti uvádí IT pracovníci jako největší výzvy pro poskytnutí bezproblémové zákaznické zkušenosti během pandemie:
• Řízení prudkého nárůstu a výkyvů návštěvnosti webu (81 %).
• Nedostatek vhledu do výkonu informačních technologií a jeho dopadu na zákazníky (80 %).
• Řízení průměrného času do vyřešení (MTTR) prostřednictvím vzdáleného IT oddělení (70 %).