Nejčastěji zneužívanou značkou při phishingu byl Microsoft

Nejčastěji jsou při phishingových útocích zneužívané značky technologických společností, následují dopravci a maloobchodní organizace.

Check Point zveřejnil studii Brand Phishing Report zaměřenou na phishingové útoky ve 4. čtvrtletí 2020. Z reportu vyplývá, jaké značky kyberzločinci nejčastěji napodobovali při pokusech o krádeže osobních dat nebo platebních údajů.

Ve 4. čtvrtletí byl znovu nejčastěji zneužívanou značkou Microsoft. 43 % phishingových útoků zneužívajících značky se týkalo právě Microsoftu, což je významný nárůst oproti třetímu čtvrtletí, kdy i přes první místo činil podíl Microsoftu „jen“ 19 %. Na druhé pozici zůstalo DHL (18 % všech phishingových podvodů zneužívajících známé značky). Důvodem byla snaha zločinců parazitovat v listopadu a prosinci na online nákupech.

„Kyberzločinci se stále častěji snaží maskovat své podvody za jména známých značek. Naše data zároveň jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy. Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA,“ uvedl Tomáš Růžička, SE Team leader v kyberbezpečnostní společnosti Check Point.

Nejčastěji zneužívané značky
při phishingových podvodech ve 4. čtvrtletí 2020
Seřazeno podle počtu phishingových útoků
1. Microsoft (43 % všech phishingových pokusů zneužívajících nějakou známou značku)
2. DHL (18 %)
3. LinkedIn (6 %)
4. Amazon (5 %)
5. Rakuten (4 %)
6. IKEA (3 %)
7. Google (2 %)
8. PayPal (2 %)
9. Chase (2 %)
10. Yahoo (1 %)

Exit mobile version