Parlamentní výbor chce od ČTÚ znát postup pro případ, když operátoři nepokryjí koridory

údržba, kabel, oprava, servis

50 % problémů tvoří chybějící stožáry u železnice, kam je prý Správa železnic nechce pustit.

Poslanci ze sněmovního hospodářského výboru chtějí znát od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), jaké jsou zákonné možnosti postupu pro případ, že mobilní operátoři nepokryjí do konce letošního roku všechny koridory mobilním signálem. Výbor dnes toto usnesení přijal na návrh Leo Luzara (KSČM), podle něhož měli operátoři tuto povinnost splnit do konce letošního roku. Předsedkyně Rady ČTÚ Hana Továrková si ale podmínkou stoprocentního pokrytí nebyla jista.

„Aukce z roku 2014 říká jasně, že musí pokrýt, a teď si opravdu nemyslím, že je tam 100 procent, 100 procent je až v té nové aukci, tam je 98 procent. Ale pozor, v případě, že se nebude jednat o ekonomicky neracionální podmínky,“ popsala Továrková poslancům.

Luzar si stěžoval na to, že při cestách vlakem jsou výpadky signálu, a to na stále stejných místech. Zmíněné usnesení zdůvodnil tím, že by všichni včetně operátorů a občanů měli vědět, že stát licence operátorům nedává na dlouhou dobu jen tak, aby potom toleroval vše, co se děje.

Z jednání s mobilními operátory podle Továrkové vyplynulo, že 50 procent problémů tvoří chybějící stožáry u železnice, kam je prý Správa železnic nechce pustit. Stát tak musí zasáhnout, uvedla. Další polovina problémů podle předsedkyně Rady ČTÚ vyplývá z toho, že vlak je určitým typem Faradayovy klece, kam se signál nedostane. Opakovače signálu, tzv. repeatery, nemají podle ní ani soukromí dopravci.

Továrková dále informovala, že ČTÚ změří signál na tratích pravděpodobně letos v létě. Správa železnic už úřadu podle ní slíbila, že to umožní. Uvedla také, že úřad musí sílu mobilního signálu měřit vně vagonů, protože pokud se signál nedostane do vagonů, není to problém operátora. Musí to zařídit stát nebo dopravce.

Posteskla si také, že odpor státních organizací je „neskutečný“ a že s mobilními operátory také není jednoduchá řeč. Ještě dnes chce o problému jednat s vicepremiérem Karlem Havlíčkem (za ANO), který stojí současně v čele ministerstev dopravy i průmyslu.

Exit mobile version