Blue Yonder se soustředí hlavně na software pro správu dodavatelských řetězců.
Japonský výrobce elektroniky Panasonic se dohodl na převzetí americké softwarové společnosti Blue Yonder. Transakce v hodnotě 7,1 miliardy dolarů (zhruba 152 miliard Kč) je největší akvizicí společnosti Panasonic za posledních deset let, informovala dnes agentura Reuters.
Blue Yonder se soustředí hlavně na software pro správu dodavatelských řetězců. Poskytuje například systémy pro předpovídání poptávky a automatické objednávání zboží. Panasonic ve firmě už loni koupil pětinový podíl.
Japonská společnost doufá, že podpoří své hardwarové aktivity tím, že je propojí se softwarem. Podnik má velký podíl na trzích s kamerami pro obchody a s přenosnými čtečkami čárových kódů, které se používají v logistických zařízeních. Spojení se softwarem pro správu dodavatelských řetězců by mělo zvýšit hodnotu těchto produktů.
Pandemie covidu-19 podle dnešní tiskové zprávy firem Panasonic a Blue Yonder dramaticky zvýšila potřebu inteligentnějších a autonomnějších dodavatelských řetězců. „Spojením těchto dvou podniků bychom chtěli vytvořit svět, ve kterém se na všech úrovních dodavatelského řetězce automaticky eliminuje plýtvání,“ uvedl šéf japonské společnosti Juki Kusumi.