Zákazníci komerčních bank často chtějí totéž, co zákazníci retailových bank – inovativnější procesy a lepší zákaznickou zkušenost.
Většina velkých bank uvedla, že poskytování služeb otevřeného bankovnictví pro komerční klienty je klíčovou strategií jejich programů digitální transformace, uvádí zpráva z globálního výzkumu společnosti Accenture.
Podle studie bude svým komerčním klientům poskytovat služby otevřeného bankovnictví 90 % velkých bank. Více než polovina z nich (54 %) očekává, že jim otevřené bankovnictví pomůže zvýšit příjmy až o 10 % a další jedna třetina (35 %) očekává, že se jejich příjmy zvýší až o 20 %.
Zákazníci komerčních bank často chtějí totéž, co zákazníci retailových bank – inovativnější procesy a lepší zákaznickou zkušenost. Na otázku, aby identifikovali nejvýznamnější přínosy používání platformy ekosystému otevřeného bankovnictví, respondenti nejčastěji odpovídali získání přístupu k pohodlným a inovativním bankovním službám, což uvedlo 30 % vedoucích představitelů velkých společností a 23 % představitelů malých a středních podniků.
Zákazníci komerčních bank také očekávají, že jim otevřené bankovnictví umožní oslovit více zákazníků a partnerů (jak uvedlo 19 % zástupců velkých korporací a 25 % respondentů z malých a středních podniků) a optimalizovat své procesy (uvedlo 17 % respondentů z velkých korporací a 20 % z malých a středních podniků). Na otázku, jaké oblasti by se mohly díky otevřenému bankovnictví a partnerství s jejich bankou zlepšit, respondenti z malých a středních podniků i z velkých korporací uvádějí platby, finanční management a správu hotovosti.
„Zatímco doposud se diskuse okolo otevřeného bankovnictví zaměřovala na zákazníky retailových bank, zjistili jsme, že zákazníci komerčních bank chtějí od svých bank téměř totéž,“ řekl Alan McIntyre, senior výkonný ředitel a vedoucí bankovní praxe v Accenture.
Drtivá většina velkých bank do iniciativ otevřeného bankovnictví pro své komerční zákazníky již investovala nebo tyto investice plánuje během příštího roku.
Studie též zjistila, že více než jedna třetina (35 %) zákazníků komerčních bank již platformy otevřeného bankovnictví používá a dalších 42 % má v úmyslu tak učinit v roce 2019. Na otázku, jakého partnera by v rámci otevřeného bankovnictví preferovali, téměř tři čtvrtiny (72 %) klientů z velkých korporací a dvě třetiny (65 %) klientů z malých a středních podniků uvedly svou banku; pouze 15 % komerčních klientů by preferovalo nebankovního poskytovatele služeb.