Vozidlo na Příbramsku si automaticky zavolalo o pomoc po střetu s divokým prasetem.
Operátoři tísňové linky z Kladna začali odbavovat elektronická tísňová hlášení aut. Vzniklo zde telefonní centrum tísňového volání Středočeského kraje. V tuzemsku jde o čtvrté centrum tohoto typu. Vážné nehody hlášené přímo automobily byly podle dosavadních statistik právě ve středních Čechách častější než v jiných regionech, řekl ČTK mluvčí středočeských hasičů Jaroslav Gabriel.
„Očekáváme, že počet volání bude stoupat,“ uvedl Gabriel. Letos by jich mohly být podle odhadů desítky, v příštích letech výrazně více s tím, jak v provozu bude stoupat poměr aut se systémem eCall. Automobilky mají od roku 2018 povinnost instalovat palubní jednotky systému do všech nových modelových řad osobních aut a nákladních vozidel do 3,5 tuny homologovaných pro evropský trh.
Kladenští operátoři zpracovávají upozornění automobilů od začátku dubna. Informace se odtud neprodleně dostávají nejen k hasičům, ale i záchranné službě a policii. Za prvních pět dní provozu středočeské středisko přijalo od systému zvaného eCall dvě hlášení. V prvním případě šlo o technickou závadu osobního auta v Chotětově na Mladoboleslavsku, ve druhém si vozidlo na Příbramsku automaticky zavolalo o pomoc po střetu s divokým prasetem.
eCall dosud v ČR odbavovala tři telefonní centra tísňového volání, a to v Praze, Ostravě a Plzni. Vozy přes systém umí nahlásit nejen dopravní nehodu, ale například i zdravotní indispozici řidiče.