OpenAI zvažuje reklamu ve svých produktech, hledá nové zdroje tržeb

Zdroj: Pixabay

Společnost OpenAI zvažuje možnosti zavedení reklamy do svých produktů umělé inteligence (AI). Důvodem je snaha najít další zdroje tržeb, protože se firma chce přeměnit na ziskovou společnost. Listu Financial Times to řekla finanční ředitelka OpenAI Sarah Friarová. Zatím je ale vše pouze ve fázi počátečních úvah.

Společnost si v říjnu zajistila v rámci nového kola financování 6,6 miliardy USD (158,4 miliardy Kč). Nyní najímá reklamní talenty od velkých technologických konkurentů, jako Meta a Google, řekly listu FT informované zdroje.

Friarová uvedla, že podnikání firmy v současnosti zažívá růst a stávající obchodní model přináší významné příležitosti. Firma je ale také otevřená zkoumání dalších toků tržeb. Nevyloučila reklamu, ale zatím OpenAI nemá podle ní žádné aktivní plány na reklamu, protože reklamní modely mají i řadu svých nevýhod. Menší konkurent Perplexity již testuje reklamu ve svém vyhledávači poháněném AI.

Reklama se stala velmi úspěšnou možností, jak vydělat na obrovském počtu internetových uživatelů pro velké technologické společnosti jako Google a Meta. Představitelé OpenAI jsou však rozděleni v názoru na to, jak by reklama na platformě mohla vypadat, upozornily informované zdroje.

OpenAI rychle roste a je nyní jednou z nejhodnotnějších soukromých společností v Silicon Valley. Hodnota firmy je 150 miliard USD. V současnosti je OpenAI neziskovou společností, ale chce se přeměnit na ziskovou. Náklady na trénink nových modelů AI jsou však obrovské, což znamená, že firmy zaměřené na AI hledají nové cesty ke komercializaci své technologie a často pořádají kola financování, kdy se snaží získat peníze u investorů.

Společnost OpenAI patří k průkopníkům AI. V roce 2022 zpřístupnila svého chatovacího robota ChatGPT zdarma veřejnosti. Systém si rychle získal popularitu a výrazně přispěl k současné vlně zájmu veřejnosti, médií a investorů o AI. V současnosti má ChatGPT týdně více než 250 milionů aktivních uživatelů.

Jedním z největších zdrojů tržeb OpenAI je přístup k aplikačnímu programovacímu rozhraní (API), který umožňuje podnikům a vývojářům vytvářet aplikace s využitím jeho technologie, a prodej individuálních a podnikových licencí ChatGPT. Zdroje však upozorňují, že API není podnikání s vysokou marží.

Exit mobile version