Objednávky dárků na internetu spějí definitivně ke svému letošnímu konci, obraty jsou opět rekordní a předčily původní očekávání. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nakonec přesáhly 52 miliard korun, což znamená meziročně přibližně 16 % růst. Nejsilnější týden přitom odstartovalo pondělí 9. prosince. Na nejvýznamnější prodejní období plynule naváží povánoční slevy, které spustí e-shopy prakticky ihned po svátcích.
„Také v roce 2019 dosáhla česká e-commerce před Vánoci rekordních výsledků. Obraty podle našich dat vzrostly o šestnáct procent oproti loňskému roku, což hodnotíme jednoznačně jako úspěch. Od roku 2015 se pak hodnota zboží prodaného on-line zdvojnásobila,“ zhodnotil první výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Nejvíce se na internetu prodávalo v týdnu od pondělí 9. prosince, kdy obraty přesáhly za sedm dní 5,5 miliardy korun. „Z celkového pohledu proběhly Vánoc v podání e-shopů výborně. Vánoční dárky by měly dorazit pod stromek včas, dopravci i provozovatelé internetových obchodů letos nezaznamenali žádné významné komplikace.“