Nejcennější značkou světa je Apple s hodnotou billionu dolarů

NVIDIA se veze na vlně umělé inteligence a dostává se do Top 10 megabrandů.

Podle nejnovější zprávy Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2024 dosáhla společnost Apple historického milníku – stala se první značkou na světě s hodnotou bilionu dolarů. Apple si tak udržel první místo již třetí rok po sobě, čímž se zařadil mezi technologické giganty jako Google, Microsoft a Amazon. Tyto společnosti dokazují, jak důležitou roli technologie hrají v našem každodenním životě.

Mezi první pěticí se stále drží i McDonald’s, který díky neustálým inovacím, včetně využití umělé inteligence pro dynamické jídelní lístky a předvídání objednávek, ukazuje, že i netechnologické značky mohou růst za pomocí moderních technologií.

Společnost NVIDIA, představující narůstající vliv AI v našem každodenním životě, poskočila o 18 míst a nyní je na 6. pozici s nárůstem hodnoty značky o 178 %. Do Top 10 se po roční absenci vrací Facebook a poprvé se zde objevuje i Oracle.

Zpráva BrandZ 2024 také zdůrazňuje odolnost značek na předních místech žebříčku. Celková hodnota Global Top 100 vzrostla o 20 % a dosáhla 8,3 bilionu dolarů, což je blízko rekordu z roku 2022, kdy činila 8,7 bilionu dolarů. Od roku 2006 vzrostla hodnota značek v Global Top 100 o 474 %. Mezní hodnota pro vstup do Top 100 se zvýšila o 354 %, z původních 4 miliard USD na 19 miliard USD.

 

Kantar BrandZ Top 10 nejhodnotnějších globálních značek 2024

Žebříček 2024 Značka Hodnota značky 2024 (US$ M) Meziroční změna (%)
1 Apple 1,015,900 15%
2 Google 753,474 30%
3 Microsoft 712,883 42%
4 Amazon 576,622 23%
5 McDonald’s 221,902 16%
6 NVIDIA 201,840 178%
7 Visa 188,929 12%
8 Facebook 166,751 79%
9 Oracle 145,498 58%
10 Tencent 135,215 -4%
Exit mobile version