Návštěvnost tuzemských internetových serverů bude od roku 2017 do roku 2020 opět měřit společnost Gemius. Zvítězila ve výběrovém řízení, které vypsalo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
Do tendru se loni na podzim přihlásilo pět firem. Do užšího výběru pak v lednu 2016 postoupily společnosti Gemius a GfK. Gemius rozvíjí své aktivity na českém trhu již od roku 2005 a studie NetMonitor, kterou dodává, je oficiálním standardem přijatým lokálním sdružením pro internet.
Hlavní novinkou v nové etapě měření návštěvnosti internetu má být tzv. gemiusOvernight, tedy dodání kompletních výsledků měření návštěvnosti včetně sociodemografických údajů do druhého pracovního dne ráno. „Dosavadní měření umožňovalo distribuci finálních dat až 15. den po skončení měřeného měsíce. Nebojím se to tedy nazvat revoluční změnou,“ uvedl Josef Richtr z Gemiusu ČR.
Další novinkou je tzv. Home&Work přístup, což je rozdělení uživatelů, na ty, kteří navštěvují internet z domova a z práce. To by mělo vést k dalšímu rozšíření znalostí o chování internetových uživatelů.
Gemius působí v oblasti správy online reklamních kampaní, monitoringu a analýzy webových stránek či profilů internetových uživatelů. Působí na 30 trzích v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. Prostřednictvím lokálních poboček ve více než 12 státech spolupracuje s profesními organizacemi věnujícími se globálnímu a lokálnímu rozvoji internetového trhu.
Tuzemské internetové weby měsíčně navštěvuje kolem 8,5 milionu uživatelů, z toho asi 6,7 milionu z ČR.