Návrh na zavedení seznamu telefonních čísel kvůli reklamě poslanci nepředloží

Kontaktní centra musí nabídnout telefon, chat, SMS a e-mailovou komunikaci.

Kontaktní centra musí nabídnout telefon, chat, SMS a e-mailovou komunikaci.

Pozměňovací návrh, který by umožnil vznik takzvaného seznamu marketingových preferencí, tedy neveřejného telefonního seznamu pro telefonický marketing, vedeného u Hospodářské komory, poslanci nakonec nepředloží. Vložit ho chtěli do novely zákona o elektronických komunikacích, která má kromě jiného regulovat reklamní telefonáty. Zástupce předkladatelů Michal Zuna (TOP 09) v dnešním druhém čtení novely řekl, že poslanci se k návrhu nepřihlásí. V takovém případě se o něm nebude moci ani hlasovat. Budou o něm dále jednat se zúčastněnými stranami.

V neveřejném seznamu měla být čísla účastníků nebo uživatelů veřejně dostupné služby elektronických komunikací a k jejich číslům budou přiřazeny marketingové preference podle uděleného souhlasu s kontaktováním pro účely marketingu. Lidé by si mohli v tomto seznamu ověřovat a spravovat své souhlasy pro telefonický marketing. Dostali by jednotné místo, kde můžou své souhlasy odvolat.

Návrh vznesla původně čtveřice koaličních poslanců v čele s Michalem Zunou (TOP 09). Jeden z nich, lidovec Aleš Dufek, svůj podpis vzal dodatečně zpět. Zuna se dnes návrhu zastával tím, že jde o návrh výrazně prospotřebitelský i propodnikatelský a vznikla kolem něj řada mediálních zkratek. Argumentoval i tím, že by Český telekomunikační úřad upřesnil, za jakých podmínek by komora tento seznam mohla vést. Dodal, že návrh chtějí se všemi zúčastněnými včetně zástupců byznysu ještě dopracovat.

Vládní předloha by měla přinést plošný zákaz marketingu prostřednictvím jakékoli hlasové komunikační služby, tedy nejen telefonické, s výjimkou případů, kdy s tím volaný souhlasil. Hospodářský výbor doporučil podle návrhu Vojtěcha Munzara (ODS) toto zpřesnění vypustit.

Poslanci se tímto bodem zabývali dvě hodiny, ale debatu nedokončili.

Exit mobile version