Češi od začátku roku na slevových portálech utratili přes 1,1 miliardy Kč, realita by ale mohla být teoreticky ještě o něco vyšší, data vyplývají z přeci jen trochu zdrojově limitovaného průzkumu, za nímž stojí slevový agregátor Slevín.cz.
Slevín.cz. aktuálně shromažďuje nabídky ze 188 aktivních slevových serverů a spolu s platební bránou PayLo zahrnuje 96 % českého slevového trhu.
Během prvního pololetí Češi na slevových serverech nakoupili více než 1,4 milionu produktů, což znamená, že denně se prodalo přes 7 800 nabídek se slevou. Průměrná cena jednoho voucheru je tak 765 Kč. Celkově se od začátku roku na slevových portálech objevilo přes 150 tisíc druhů zboží a služeb.
Nejčastěji nabízená sleva se pohybovala mezi 50 – 60 %. V tomto rozmezí bylo celkem 43 % veškerých slev. Vůbec nejčastěji nabízená sleva činila přesně 50 %. Celkově nejvyšší sleva nabízená na slevových portálech byla extrémních 94 %, jednalo se o výměnu oleje v motorovém vozidle za 20 korun, dále například 89% sleva na repelentní náramky.
„Aktuálně pokračuje konsolidace a stabilizace trhu. Loni bylo aktivních portálů kolem 250, nyní jich evidujeme 188. Nicméně objem celkových útrat zůstává stabilně stejný. Z toho se dá usoudit, že zavedení hráči na trhu úspěšně fungují a malé nevýznamné portály – které mnohdy zakládali i třeba jen nadšení jedinci – odpadají. Aktuálně je kladen veliký důraz na přidané hodnoty jednotlivých portálů, díky čemuž si získávají svoje věrné zákazníky,“ prohlašuje Michal Menšík, jednatel slevového agregátoru Slevín.cz.“Uživatelé svoje chování na slevových portálech postupem doby rovněž změnili. Už nenakupují jakékoliv a mnohdy i nepotřebné zboží jen z důvodu abnormální slevy, ale často chodí na slevové portály s jasným cílem svého nákupu,“ dále ještě.