Cca polovina respondentů by své finanční prostředky ale nesvěřila AI v žádném případě.
Zhruba jedna polovina lidí navštěvuje svou banku stejně často jako před koronavirovou pandemií, vyplývá z reprezentativního online průzkumu, který pro IBM uskutečnila výzkumná společnost NMS Market Research. Naopak téměř jedna třetina respondentů uvádí, že už tam nechodí vůbec. Věk, region, vzdělání ani příjem nehraje moc velkou roli, data ve všech skupinách jsou téměř shodná.
Téměř 60 procent respondentů uvádí, že poznají, když se baví s hlasovým asistentem. Nejvíce si v tom věří respondenti ve věku 18-24 let (71,2 procenta) a nejméně 55-64 letí respondenti (44 procent). Využívání umělé inteligenci bankami v kontaktu se zákazníky hodnotí kladně zhruba 40 procent respondentů, stejné procento to ovšem hodnotí negativně. Stejně jako v předchozím bodě, nemladší generace se k tomu staví kladně, a naopak starší ročníky více pesimisticky.
Cca jedna polovina respondentů by své finanční prostředky nesvěřila AI v žádném případě. Lehce nad 40 procent respondentů by naopak souhlasilo, pokud by AI řešila vypořádání jednoduchých úkonů jako je založení běžného či spořicího účtu, sjednání spotřebitelského úvěru apod. A stejně jako v předchozích bodech se zde ukazuje rozdílný přístup generací. Určitou roli zde hraje i vzdělání, lidé s vyšším vzděláním jsou obecně k využití AI v této oblasti více otevření.
„Ve výsledcích reprezentativního průzkumu pro IBM, nás zaujalo, že polovina klientů navštěvuje svou banku stejně často jako před koronavirovou pandemií. Osobně jsem předpokládal, že toto číslo bude nižší,“ uvádí Kamil Kunc, ředitel klientského servisu výzkumné agentury NMS Market Research.
Více než polovina respondentů (56,9 procenta) nedokáže nyní zhodnotit, zda pro ně bude příjemné se případně v budoucnu na pobočce banky potkat s robotem s umělou inteligencí, se kterým by měli jednat. V této otázce jsou lehce více zkoušení nových možností přístupní muži než ženy.