Microsoft chtěl napodobit úspěch Applu a jeho Apple Stores.
Americká softwarová společnost Microsoft natrvalo zavře většinu svých kamenných prodejen na světě. Ve svém sdělení uvedla, že tato „strategická změna“ je reakcí na přesun prodeje do internetového prostoru.
Podle informací na firemním webu provozuje Microsoft v současnosti na celém světě 83 poboček, kde předvádí a prodává své notebooky, herní konzoly Xbox a další hardware. Všechny musel zavřít už koncem března kvůli šíření nemoci covid-19. Sedmdesát dva z nich se nachází ve Spojených státech, zbylé pak v Kanadě, Austrálii a v Británii. Otevřené zůstanou jen čtyři ukázkové prodejny v New Yorku, Londýně, Sydney a v centrále firmy v Redmondu.
Microsoft uvedl, že hodlá i nadále investovat do svých digitálních prodejen, od kterých si slibuje dosáhnout na 1,2 miliardy zákazníků na 190 světových trzích. Zda s sebou změna strategie přinese i propouštění, firma neoznámila.
Microsoft začal své kamenné pobočky budovat v roce 2009. Chtěl napodobit úspěch konkurenčního Applu a jeho Apple Stores. To se mu ale podle agentury DPA nepodařilo, protože návštěvnost v prodejnách Applu poháněly tam předváděné iPhony, ale Microsoft v té době už vlastní chytrý telefon nenabízel.