Pokud jde o práci s osobními daty, věří Češi nejvíce bankám nebo mobilním operátorům. Naopak méně než polovina dotázaných důvěřuje v této oblasti e-shopům a pouze 30 % lidí věří sociálním sítím. Vyplývá to z novému průzkumu, který pro Vodafone realizovala agentura G82. Třetina dotázaných má obavy ze zneužití osobních dat, ale většina lidí se kvůli tomu nechce vzdát výhod nových technologií. Lidé se obávají nejčastěji nevyžádané reklamy, napadení bankovních účtů i přeprodeje osobních údajů.
Co pro Čechy znamená termín „osobní data“? Na prvním místě je to rodné číslo (99 % dotázaných), na druhém číslo bankovního účtu (88 %), na třetím soukromá e-mailová adresa (85 %) a na čtvrtém telefonní číslo (83 %). Nadpoloviční většina (55 %) lidí si myslí, že má svá osobní data pod kontrolou. Přitom naprostá většina (79 %) využívá slevové nebo klubové karty, ačkoli si uvědomují, že firmy tak získávají osobní data pro přípravu služeb a produktů na míru. Lidé se tak musí spoléhat na to, že zpracovatelé nakládají s daty bezpečně. Důvěra se podle oblastí, ve kterých firmy podnikají, výrazně liší.
Méně než polovina Čechů (49 %) si myslí, že s osobními daty pracují bezpečně e-shopy. Ještě méně v tomto ohledu věří sociálním sítím (30 %). Naopak svému mobilnímu operátorovi věří dvě třetiny dotázaných (64 %), bance dokonce 89 %.