V Polsku dnes vpodvečer obnovily provoz všechna centra řízení železniční dopravy zasažená dříve poruchou, která způsobila mnohahodinová zpoždění dálkových i regionálních vlaků. Informovaly o tom Polské státní dráhy (PKP). Příčinou komplikací byla softwarová chyba signalizačních systémů, která kromě Polska v menší míře zasáhla i Itálii a některé asijské země, uvedl podle agentury AFP francouzský výrobce vlaků Alstom, který za systémy zodpovídá.
„Do 18:00 technici a zástupci výrobce obnovili fungování posledních pěti místních řídících center… Obnovuje se provoz vlaků podle jejich jízdních řádů,“ uvedla společnost PKP. Dodala, že podle firmy Alstom problémy s fungováním řídících systémů způsobilo chybné formátování času. Zástupci společnosti ujistili, že nešlo o kyberútok a že nebyla ohrožena bezpečnost na železnici.
Rozsah výpadků v Polsku byl téměř celostátní, pokrýval okolo 820 kilometrů železnice, uvedl dopoledne na tiskové konferenci Miroslaw Skubiszyński z vedení PKP.
Problémy zaznamenala i italská železnice, provoz na trati mezi Římem a Florencií se podařilo postupně obnovit od devíti ráno. Výpadky se týkaly i Indie a Thajska, uvedl Alstom, tamní železnice se ale rychle vrátily k běžnému provozu.
Na české železnici podobné problémy jako v Polsku hlášeny nebyly. Polsko tato technická porucha zasáhla v době, kdy vlaky slouží jako klíčový dopravní prostředek pro tisíce lidí z Ukrajiny, kteří prchají do bezpečí ze země zasažené válkou. Od začátku ruské invaze na Ukrajinu do Polska přišly na dva miliony běženců.