Někteří uživatelé tabletu Microsoft Surface mají problémy s Wi-Fi konektivitou, špatným signálem a vypadávajícím připojením.
Na support fóru Microsoft Surface se objevují stížnosti na problémy s připojením k Internetu. První stížnosti se objevily již dva dny po uvedení na trh, tedy 27. října. Vlákno je již šestnáctistránkové a uživatelé si stěžují na problémy během streamování videa, stahování souborů nebo používání různých webových aplikací.
„Mé připojení k Wi-Fi síti se často a opakovaně změní na ‚omezené‘. Když připojení restartuji pomocí zapnutí a vypnutí módu ‚v letadle‘, začne opět fungovat, ale pouze na krátkou dobu,“ napsal jeden z uživatelů vystupující pod jménem kjkeys88.
Také uživatel EricLinemann, který tvrdí, že je senior konzultantem v Microsoftu, popisuje stejný problém. On řeší podle jeho příspěvku problém restartováním celého zařízení, což je taktéž pouze dočasné řešení. EricLinemann navíc vylučuje jako původce problému router, vzhledem k výskytu stejných problémů na různých značkách a typech routerů. Ostatní uživatelé dodávají, že Wi-Fi spojení je přerušováno pouze u zařízení Surface.
Microsoft prostřednictvím příspěvku 5. listopadu oznámil, že se záležitostí zabývá: „Omlouváme se za omezenou konektivitu Wi-Fi a špatný signál. Jsme si vědomi problému a právě vyšetřujeme jeho příčinu,“ napsal moderátor fóra Steven_B.
Další komentář zatím Microsoft odmítl poskytnout. Podle ředitele ZK Research Zeuse Kerravaly je problém pravděpodobně v softwaru, případně jde o konflikt Wi-Fi driverů. Dodává, že Microsoft zcela jistě vydá patch na opravu: „To je to, co Microsoft dělá – patchuje věci.“