Lidé i po karanténě nadále preferují bezhotovostní platby

Z dat společnosti O2 eKasa vyplývá, že transakce v sektoru služeb po 11 týdnech od zahájení karantény viditelně rostou. Jednoznačným trendem je agresivnější nárůst preference bezhotovostních plateb ze strany zákazníků.

„Krize významně podpořila růst bezhotovostních transakcí. Jejich podíl na celkovém množství transakcí za posledních 11 týdnů narostl o 69 %,“ říká Milan Hába, manažer projektu O2 eKasa.

Nárůst bezhotovostních transakcí je viditelný prakticky ve všech oborech. Například u Sklenářských, malířských a natěračských prací stoup podíl bezhotovostních plateb z 12 % na 33 %, u Činností pro osobní a fyzickou pohodu (např. fitness centra, masáže, terapie) z 12 % na 25 %, u Pokrývačských prací z 3 % na 15 %, v Pohostinství z 9 % na 20 %, u Kadeřnických, kosmetických a podobných činností z 8 % na 17 % a u Elektrické instalace z 3 % na 12 %. „Zákazníci začínají platit kartou i u drobných řemeslníků, což dříve nebývalo zvykem,“ doplňuje Milan Hába.

Celkově svoji ekonomickou činnost za 11 týdnů od počátku krize obnovily tři čtvrtiny podniků, přičemž hodnota všech transakcí se snížila o 18 % ve srovnání s obdobím před krizí. Objem všech transakcí tedy dosahuje 82 % původní úrovně. V praxi to znamená, že zákazníci nakupují sice méně často, ale za každý nákup dají více peněz než před karanténou.

Exit mobile version