Letos čeští zákazníci v Číně utratí 380 milionů korun

Pětina lidí dostane věci z Číny po šesti týdnech. Češi v Číně nakupují hlavně přes AliExpress.
Nákup dárků na Vánoce z Číny v listopadu je podle zástupců cashbackového portálu Plná peněženka sázkou do loterie. Více než pětina zákazníků dostala zboží po šesti a více týdnech. Na tiskové konferenci to uvedl marketingový ředitel portálu Josef Drobílek na základě online průzkumu, ve kterém odpovídalo 200 zákazníků. Dvě pětiny lidí dostaly zboží za čtyři týdny, 15 procent za pět týdnů a 23 procent za tři týdny.

Nejoblíbenější portál, přes který Češi v Číně nakupují, je AliExpress, přes který utratí 92 procent peněz. Letos čeští zákazníci v Číně utratí 380 milionů korun, odhaduje portál.

Cashback funguje tak, že zákazník dostává část svých peněz vynaložených na nákup zpět na svůj účet. Portál Plná peněženka má přes polovinu českého cashbackového trhu. Přestože doručení zboží z Číny trvá týdny, největší množství peněz se utratí v listopadu, protože v Číně je 11. listopadu Global Shopping Festival s velkými slevami. „Loni se jen během prvních dvou minut utratila miliarda amerických dolarů. I čeští zákazníci během tohoto jediného dne vydají 28krát více peněz než obvykle při svých nákupech na zahraničních portálech,“ dodal Drobílek. Přes portál půjde podle firmy 13 procent českých útrat v Číně.

Zatímco průměrná cena nákupu v českém e-shopu přes portál je 850 korun, na AliExpressu jde o 50 korun. Podle Drobílka jde občas o prapodivné věci, letošním hitem byly pantofle ve tvaru ryby.

Plná Peněženka je cashbackový portál, který v ČR funguje šest let. Za tu dobu jej využilo více než 525.000 lidí, kteří mají na portálu svůj účet, kde sbírají své úspory z on-line nákupů. Přes Plnou Peněženku loni Češi v e-shopech zakoupili zboží za více než jednu miliardu korun. Plná Peněženka jim celkem vrátila více než 93 milionů korun.

Exit mobile version