Rychlejší rozvoj, rozšíření mezi uživatele i návratnost pro operátory – telekomunikační sítě 5G válcují předchozí generace ve všech klíčových aspektech. Na největším veletrhu mobilních technologií MWC Barcelona 2023 to potvrdil také prezident ICT strategie a marketingu společnosti Huawei Pcheng Sung. V rámci speciální akce 5G Business Success Summit představil návštěvníkům celou řadu cest vedoucích k monetizaci 5G technologií a urychlení komerčního úspěchu spojeného se sítěmi nové generace.
Výsledky dosažené 5G v prvních třech letech od nasazení jsou srovnatelné s výsledky, kterých 4G sítě dosáhly v průběhu svých prvních pěti let fungování, poznamenal Pcheng Sung a dodal, že přední provozovatelé sítí již mají za sebou úspěšné první kolo rozvoje 5G, což v rámci celého telekomunikačního sektoru posiluje důvěru a jistotu. Další úspěšný rozvoj 5G je ovšem závislý na službách pro koncové uživatele, nabídce řešení pro firemní zákazníky či 5G alternativě k pevnému internetu pro domácnosti.
Jedním z klíčových ukazatelů úspěchu je globální podíl uživatelů využívajících 5G sítě. Provozovatelé, kteří během prvního kola nasazení nových technologií hlásili více než 20% penetraci 5G, zaznamenali významný růst svých příjmů za mobilní služby. Jak se postupně zvyšuje dostupnost 5G, rozšiřuje se také škála zařízení, obsahu, zážitků i obchodních modelů. To svědčí o proměně trhu, který byl nejprve orientovaný na posuzování rizik, ovšem nyní cílí na generaci příjmů. Podle průzkumu společnosti Huawei jsou hlavními faktory úspěchu rychlá migrace provozu a uživatelů 5G sítí. Pokud by operátor v průběhu tří let přesunul 30 % provozu na 5G eMBB, návratnost investic by byla kratší než čtyři roky. Při nasazení služeb FWA (Fixed wirelles access – náhrada pevného připojení mobilním) a průmyslových řešení by se tato doba ještě zkrátila.