Internetové obchody loni ukously 7 procent maloobchodních tržeb

Podíl internetových obchodů na celkových maloobchodních tržbách dosáhl loni v Česku 7,1 procenta, je to zhruba stejně jako v sousedním Německu. V roce 2013 byl tento podíl 6,1 procenta. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Největší podíl na celkových prodejích měly loni e-shopy ve Velké Británii (13 procent). V Německu podle statistik společnosti eMarketer dosáhl podíl nákupů přes internet na maloobchodních tržbách 7,3 procenta, v USA 6,5 procenta a ve Francii 4,6 procenta. V Itálii byl podíl e-commerce jen 1,7 procenta a v Rusku 2,2 procenta.

Ve 37.200 českých e-shopech utratili Češi rekordních 67 miliard korun, o 16 procent více peněz než vloni. Ukázala to data srovnávače cen Heureka.cz a platební brány PayU. Mezi nejčastěji on-line nakupovaným sortimentem opět vévodila elektronika, její podíl tvoří téměř 30 procent. Meziročně však zájem o elektroniku neroste. „Naopak nejdynamičtěji se zvedal zájem o kategorie kosmetika a zdraví (+ 29 %) nebo oblečení a móda (+ 15 %). Velkým hitem a kategorií, která v tomto roce poroste doslova raketově, budou také potraviny,“ uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman.

Loňské Vánoce tak byly pro provozovatele českých internetových obchodů znovu rekordní. „Nejvíce objednávek přijaly internetové obchody v pondělí 15. prosince. Celkem pak lidé uskutečnili o zhruba 21 procent více nákupů než v předchozím roce,“ dodal ředitel konzultační společnosti Acomware Jan Penkala.

Podle APEK by letos mělo tempo růstu internetového nakupování dosáhnout 13 až 15 procent. Stoupne také počet nákupů z mobilů. „Zvýší se množství nákupů z mobilních zařízení, a to až na dvojnásobek. Jeho celkový podíl na obratech e-shopů ale zůstane relativně malý,“ dodal Penkala. Dnes podle údajů Heureka.cz tvoří nákupy přes mobily a tablety asi pět procent obratu e-shopů.

Exit mobile version