Internet v Česku používá 96 % osob ve věku 18–69 let, to řadí Českou republiku na přední příčku mezi všemi státy regionu střední a východní Evropy.
V dalších státech V4 se míra rozšíření internetu pohybuje přibližně mezi 65 až 75 % a průměr celého regionu střední a východní Evropy činí 67 %. Data vyplývají ze studie Online Landscape: Central Europe společnosti Gemius, která analyzuje situaci internetových trhů v jednotlivých státech V4 a která přináší nejdůležitější data spolu s komentáři odborníků.
Dle výsledků studie je ve státech V4 celkem 31 milionů uživatelů internetu, přičemž Česká republika je s 6,7 miliony uživatelů druhým největším internetovým trhem střední Evropy (po Polsku). ČR dosahuje ovšem nejvyšší míry rozšíření internetu pro všechny věkové kategorie (10 +), a to 71 %. Rozložení uživatelů podle pohlaví je u nás ze všech zkoumaných států nejméně rovnoměrné – 52 % návštěvníků českého internetu tvoří muži, zatímco v jiných zemích spíše mírně převažují ženy.
ČR také se 17 % vykazuje nejvyšší podíl nejstarší věkové skupiny 55+, naopak nejméně uživatelů v tomto věku je na Slovensku (11 %). Návštěvnost z mobilních zařízení se v průběhu jednoho roku zvýšila desetkrát. V prosinci 2013 bylo z mobilních telefonů a tabletů provedeno již 10 % zobrazení stránek, přičemž i nadále se očekává konstantní nárůst.
Zatímco v Polsku a Maďarsku vyhledávají uživatelé především weby spojené se zábavou (rádia, televize), v ČR a na Slovensku se zajímají spíše o prakticky zaměřené webové stránky, jako například databáze, mapy či jízdní řády. Svoji dominantní roli na trhu potvrdila společnost Seznam, šest z deseti nejnavštěvovanějších webových stránek měřených výzkumem patří do jejího portfolia.