Apple se podle dobře obeznámených zdrojů agentury Reuters u své chystané služby určené k bezplatnému streamování hudby připravuje na prodej audio reklam.
Apple prý již kontaktovalo velké zadavatele reklamy, i když samotné reklamní bloky zatím společnost prodávat nezačala. Chystaná služba s názvem iRadio má konkurovat zaběhnutým hudebním aplikacím typu Pandora a bude vydělávat peníze jak za pomoci bannerových reklam prodávaných skrze platformu iAd, tak díky audio reklamě. Služba by podle zdrojů z Apple měla být spuštěna ještě v tomto roce.
Není zatím jisté, jaké funkce iRadio konkrétně nabídne, podle analytiků na Wall Street však bude fungovat podobně jako online rádio streamující hudbu v závislosti na vkusu uživatele.
Hudební oblast je pro technologické společnosti čím dál zajímavější – podle průzkumů poslouchá na svém chytrém telefonu hudbu 48 % uživatelů a jde o jejich čtvrtou nejoblíbenější aktivitu, které se na svém zařízení věnují.