Sociální sítě od Google provází smůla, jedna po druhé se mění v města duchů a to je Google+ již osmým pokusem Google o průnik do této oblasti. Ambiciózní produkt to ale rozhodně ještě nevzdává, nově se pokouší přilákat uživatele přidáním „Foursquare funkcionality“ Místa.
Funkce začala být odedneška dostupná přes záložku “Místa” („Local“ na anglické verzi webu) na Google+. Uživatel pomocí ní může vyhledávat konkrétní oblasti zájmu a vybírat podle svých aktuálních preferencí. Po kliknutí na vybraný objekt bude uživatel přesměrován na vnořený web, takzvanou stránku místa Google+. Ta obsahuje hodnocení od uživatelů, fotografie a další užitečné informace, včetně otevírací doby nebo adresy daného místa.
Asi nikoho nepřekvapí, že místa nezůstanou pouze na Google+, informace z nich bude možné mít po ruce i na mobilní aplikaci Mapy Google pro Android (plánuje se iOS verze) a lze předpokládat integraci i do dalších mapových produktů Google.
Součástí nového prvku je také systém uživatelských hodnocení Zagat, ten společnost získala koncem minulého roku. Zagat obsahuje databázi tisíce hodnocení místních restaurací, firem a obchodů přímo od samotných uživatelů. Každý další uživatel se může na hodnocení spolupodílet, může svou oblast zájmu zobrazenou v Google+ Místech ohodnotit 30-bodovou škálou. Hodnotit lze hned více aspektů daného místa najednou, například jídlo, interiér, obsluhu apod.
Funkce nabízí uživatelům nové možnosti objevovat zajímavá místa na základě doporučení a názorů od členů rodiny, známých a přátel. Každý může daná místa také ohodnotit vlastními referencemi, nahrávat své fotografie a pomoci naopak svým známým při rozhodování.
Více informací o nové funkci je k dispozici na webové stránce Google+ Místa.