Výsledky však překonaly odhady analytiků.
Americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetové firmy Google, poprvé klesly čtvrtletní příjmy. Pokles byl sice velmi nízký, naznačuje však oslabení trhu s reklamou a zároveň připomíná, že ekonomika bojuje s mnohem většími problémy, než tomu bylo v době krize v roce 2009, upozornila agentura AP. Zisk společnosti se pak propadl o 30 procent na 6,96 miliardy USD (154,1 miliardy Kč).
Tržby klesly meziročně o dvě procenta na 38,3 miliardy USD. Zhruba 66 procenty se na tržbách Alphabetu podílejí reklamy na Googlu a YouTube. Výsledky však překonaly odhady analytiků, kteří čekali tržby 37,37 miliardy USD, protože více inzerentů se obrátilo na internetový vyhledávač, aby oslovili případné zákazníky v době pandemie nemoci covid-19. Doposud nejhorší výkon Google zaznamenal ve druhém čtvrtletí 2009, kdy jeho tržby stouply jen o tři procenta.
Díky svým převážně bezplatným nástrojům pro prohlížení webu, sledování videa a uskutečňování telekonferencí se Google stal větší součástí života mnoha spotřebitelů, protože nařízená karanténa donutila lidi spoléhat při práci i zábavě na internet. Inzerenti se však naopak potýkali v době pandemie s finančními problémy, museli propouštět a škrtat výdaje a rozpočty na marketing jsou obvykle první, kde se škrtá, zvlášť pokud se týká velkých klientů internetových vyhledávačů, jako jsou aerolinky a hotely.
Reklamní podnikání Googlu dlouhodobě sleduje trend širší ekonomiky. Americká ekonomika podle včerejší zprávy vykázala kvůli dopadům šíření nového koronaviru nejhlubší propad v zaznamenané historii. Googlu se podařilo odolat zpomalení mnohem lépe než dříve, protože kvůli pandemii se internet stal pro inzerenty atraktivnější než televize, rozhlas a další možnosti.
Také tržby YouTube překonaly očekávání, činily 3,81 miliardy USD a zvýšily se o šest procent. Tržby cloudové divize stouply o 43 procent na 3,01 miliardy USD, napsala agentura Reuters.