Google včera oznámil další kolo populární SEO hry Škatulata, škatulata hýbejte se, opět změnil způsob prioretizace zobrazování výsledků ve vyhledávání. Změna by měla mít dopad na pořadí stránek až ve 35 procentech případů.
Včera oznámené nasazení nového algoritmu s sebou přináší prioretizaci novějších informací, dít by se tak mělo celkem ve třech případech. Zaprvé, pokud se jedná o hledání nových událostí, za druhé u opakujících se situací, jako jsou různá výročí a sportovní mistrovství a za třetí u informací které se časem proměňují. Posledním případem mohou být například informace o posledním modelu populárního automobilu, kdy výsledky ovlivňují nové verze vozu.
V případě opakujících se událostí Google preferuje informace o posledním ročníku (čase konání) a starší ročníky upozaďuje.
Nasazení nového algoritmu souvisí s komplexní změnou indexování webového obsahu, kterou Google nastartoval loni v létě. Tehdy vyhledavač nasadil indexovací systém Caffeine, který analyzuje web průběžně a téměř v reálném čase vůči nalezení nové informace roboty aktualizuje svůj index.
Loni v červnu obsahovala databáze Caffeine 100 tisíc TB informací, přičemž index roste o stovky terabajtů denně.
Caffeine byl zaveden do všech datacenter Googlu až po 10 měsících pečlivého testování, nejprve v rámci Googlu, později v rámci jednoho datacentra. Důvodem je, že oproti minulému indexovacímu systému představuje zcela nový přístup. Starý index zvaný Decaf používal několi vrstev, z nichž některé byly obnovovány častěji než jiné, přičemž hlavní vrstva se obnovovala jednou za pár týdnů. Chvíli trvalo, že uživatelé mohli nalézt čerstvé informace. Caffeine objeví nové informace mnohem rychleji.