Google od dnešního dne spouští betaverzi lokalizované vyhledávací služby Nákupy Google. Ta by měla umožnit vyhledávat zboží z několika set českých e-shopů, zjistit důležité informace o daném zboží a srovnávat ceny. Česká republika je čtrnáctou zemí světa, kde byla tato služba spuštěna.
Služba Nákupy Google uživatelům pomáhá s hledáním informací o produktech, cenách i konkrétních prodejcích, u nichž si mohou zboží zakoupit. Uživatelé na jednom místě dostanou přehledné srovnání včetně popisů výrobků. Pro hledání informací o výrobcích a cenách stačí zadat přímý odkaz nebo po zadání dotazu na zboží ve Vyhledávači Google své hledání upřesnit kliknutím na záložku “Nákupy” v levém postranním panelu.
Ve srovnání s funkcí Nakupování, jež byla uživatelům ve vyhledávači dostupná doposud, Nákupy Google obsahují i přímé informace od partnerských obchodníků, které jsou mnohem detailnější a nabízejí i recenze. Zároveň je možné nově využít službu “Doprava zdarma” nebo možnost vyfiltrovat pouze “Nové zboží”.
Samotný nákup probíhá na portálech obchodníků, kteří informace do databáze sami poskytují, protože jim na webové stránky přivádí další zákazníky. Obchodníci mohou do služby vstoupit jednoduše a zcela zdarma, pro předání informací stačí využít “Merchant Center” (Centrum pro obchodníky). Mezi první české partnery se zařadili například Alza.cz, Kasa.cz, Mall.cz nebo 123shop.cz. Kromě elektroniky budou ve službě dostupné informace o dalších kategoriích zboží jako hračky, šperky, parfémy, hodinky, knihy, oblečení nebo nábytek.
“Velmi jsme se snažili, abychom českým uživatelům mohli lokalizovanou službu nabídnout ještě před Vánoci, kdy jim tato služba může hledání a nakupování nejvíce usnadnit. Proto jsme se prioritně zaměřili na nejpopulárnější vánoční dárek, elektroniku, která právě tvoří stěžejní nabídku partnerských obchodníků,” říká o čerstvé novince Petr Kuneš, manažer strategických partnerství českého Googlu a pokračuje: “Je pro nás ctí, že se do uvedení této služby zapojily nejvýznamnější české e-shopy a těšíme se na další české obchodníky, kteří chytře využijí zájem spotřebitelů hledající informace o zboží na internetu a přivedou je na své stránky.”