S časově náročnou tvorbou smysluplných odpovědí se při využívání elektronické pošty potýká 68 % podnikových uživatelů.
Společnost GFI Software uvedla, že v rámci dotazování mezi svými českými a slovenskými partnery považuje 91 % dotázaných za hlavní přínos umělé inteligence (AI) v oblasti podnikových e-mailů automatizaci odpovědí v reálném čase. Od AI nástrojů si nejvíce slibují zkrácení času během vyřizování e-mailů a vyšší produktivitu při práci s elektronickou poštou.
Více než dvě třetiny firemních uživatelů považuje za hlavní výzvu v oblasti elektronické pošty náročnou tvorbu smysluplných odpovědí a polovina se potýká s přílišným množstvím e-mailů. Vlivem toho může docházet ke zpoždění důležité komunikace a ztrátě obchodních příležitostí. Proto řada firem dnes testuje možnosti AI nástrojů umožňující zkrátit zdlouhavé, rutinní vyřizování e-mailové komunikace, zvýšit produktivitu svých pracovníků a zkrátit reakci na důležité požadavky.
Klíčová zjištění z průzkumu:
• Pro 68 % dotázaných je v rámci firemní e-mailové komunikace největší výzvou tvorba smysluplných odpovědí, pro 50 % každodenní objem e-mailů, pro 32 % obnova koncentrace na hlavní pracovní činnost a pro 29 % třídění a přeposílání na další osoby.
• Hlavní přínos AI v oblasti firemní elektronické pošty vidí 91 % v automatizaci odpovědí, 39 % pak v zabezpečení proti spamu/malwaru a ve vyhledávání v e-mailovém archivu, a 12 % pak v zajišťování shody s předpisy.
• V oblasti inteligentní automatizace e-mailové komunikace vnímá 88 % respondentů největší přínosy ve zkrácení času stráveného správou e-mailů, 67 % v úspoře nákladů na zpracování e-mailů, 48 % v rychlejší reakci na požadavky, a 30 % v efektivnějším zpracování cizojazyčných e-mailů.
„Obchodních e-mailů vzniká každý den obrovské množství a spíše jich přibývá, než ubývá,“ řekl Marek Prorok, manažer prodeje řešení Eloquens ve společnosti ZEBRA SYSTEMS. „Přes polovinu e-mailů přitom tvoří nedůležitá komunikace, kterou lze zpracovat automatizovaně a tím ušetřit něco z více než 2,5 hodiny, které pracovníci denně tráví vyřizováním e-mailů. Nasazení umělé inteligence do tohoto procesu představuje zásadní zlom v efektivitě správy e-mailů a zvyšování produktivity práce.“
Společnost GFI Software nedávno představila řešení Eloquens, nástroj pro automatizaci podnikové e-mailové komunikace, který eliminuje neefektivní činnosti s využitím pokročilé technologie umělé inteligence. Další GFI řešení obsahující AI technologie je antispamový a antimalwarový filtr GFI MailEssentials, poštovní server a klient GFI Kerio Connect, a archivační řešení GFI Archiver.