Koncept automobilového automatu: Jde o vícepodlažní parkovací garáž, vůz si prohlížet pomoci chytrých telefonů i následně otestovat.
Americká automobilka Ford Motor se v Číně chystá otestovat prodej aut na internetu ve spolupráci se zdejším největším internetovým obchodem Alibaba. Dohoda by mohla být podepsána již ve čtvrtek. Agentuře Reuters to řekly informované zdroje z automobilky. Ford by tak prodával své vozy čínským zákazníkům prostřednictvím sítě maloobchodních poboček on-line platformy Tmall, která patří Alibabě, a nového automobilového automatu.
Partnerství by bylo součástí snah Fordu o změnu čínské strategie, poté co se zdejší tempo růstu prodeje začalo v posledních měsících zpomalovat, napsala agentura Reuters. Podle jejích zdrojů zatím není jasné, zda by zákazníkům automobily koupené na internetu dodávaly firemní maloobchodní franšízy a zda by se staraly o jejich lukrativní údržbu a opravu. Analytici, které agentura oslovila, se domnívají, že by majitele franšíz tento krok mohl ohrozit.
Největší ohrožení by přitom mohlo přijít od inovativního konceptu automobilového automatu. Jde o vícepodlažní parkovací garáž. Zákazníci si podle Alibaby zdejší vozy budou moci prohlédnout za pomoci chytrých mobilních telefonů. Buď se je rozhodnou rovnou koupit, nebo je mohou otestovat. Vůz pak sjede k nim do přízemí.
Právě možnost otestovat si vůz prohlížený na internetu před koupí by podle analytika z šanghajské poradenské firmy Automotive Foresight mohla zvýšit v současnosti nízký prodej aut na internetu. Podle Alibaby by bonitní zákazník mohl složit deset procent prodejní ceny a zbytek by měsíčně splácel prostřednictvím její platební platformy Alipay.
Automobilka Ford prodala v prvních deseti měsících letošního roku 938.570 vozů. To představuje proti stejnému období loni pokles o 5 procent. Domácímu konkurentovi General Motors se prodej naopak o 2,2 procenta zvýšil na 3,13 milionu.