Sony byl snížen rating o tři stupně z BBB- na BB- a na lepší časy se neblýská. Příští dva až tři roky bude mít společnost přetrvávající problémy se ziskovostí, pokud opět nezíská náskok v technologiích.
Problémy japonských společností zabývajících se elektronikou a technologiemi pokračují. Agentura Fitch srazila rating Sony na nejnižší hodnotu, které společnost dosáhla, a to BB-. Fitch tak učinil na základě finančních výsledků a slabého výhledu do budoucna.
Velké japonské firmy čelí nízké poptávce a silné konkurenci ze strany korejských firem a amerického Applu. Zároveň klesá rychlost růstu čínské ekonomiky a silný yen komplikuje export.
Fitch snížil také rating společnosti Panasonic. V jejím případě z BBB- na BB. Příběh Sony a Panasonicu je v posledních letech velmi podobný. Oba giganti trpí relativním nedostatkem inovativních řešení a produktů a vykazují každým rokem ztrátu v řádech miliard dolarů. S jejich finančním profilem trpí i rating a tím pádem se komplikuje možnost, jak se dostat z problémů například pomocí investic do R&D.
Matt Jamieson pracující pro Fitch prohlásil: „Jejich historická vedoucí pozice v klíčových oblastech, jakými jsou televize, audio zařízení a mobilní telefony se rozpadla mezi společnosti typu Samsung a Apple. Je to již příliš dlouho, co (společnosti Sony nebo Panasonic) přišly s úspěšnými, ‚must-have‘, produkty. Nevidíme možnost změny v příštích dvou, třech letech.“
Podle Jamiesona je Panasonic oproti Sony ve výhodě. Jednak Panasonic plánuje expanzi do jiných odvětví (solární panely, bateriové články), ale zároveň jej chrání poměrně stálý trh spotřebičů. Panasonic má v nabídce totiž také lednice, pračky a podobné spotřebiče. Sony se snaží zaměřit na zábavní elektroniku a audio zařízení. Zatím však bez potřebného efektu.