Faceboook přišel s programy simulované komunikace s firmami

Provozovatel sociální sítě Facebook představil v úterý své první „chatboty“, tedy automatizované programy pro simulovanou komunikaci s firmami. Současně vyzval vývojáře, aby pro jeho komunikační aplikaci Messenger vytvářeli další. Facebook doufá, že novou nabídkou si rozšíří záběr na poli zákaznických služeb a udrží své uživatele co nejaktivnější.
Chatboty pomáhají uživatelům efektivněji komunikovat s firmami a kupovat od nich zboží a služby po síti. V technologickém sektoru se staly žhavým tématem díky pokroku v oboru umělé inteligence a strojového učení. Chatboty už má několik platforem pro posílání rychlých zpráv, jako je Kik, Slack a Telegram.

Své první chatboty Facebook uvedl první den své vývojářské konference ve spolupráci s několika partnery, mimo jiné e-shopem Shopify a zpravodajskou televizí CNN. Chatbot CNN se může například naučit, jaký typ zpráv konkrétní uživatelé vyhledávají a podle toho jim doporučovat články a další produkty. Na prodejní stránce zase uživatelé mohou zadat cenové rozpětí a další preference a od chatbotu dostanou návrhy k nákupům.

Chatboty mohou ohrozit tradiční zákaznická telefonní centra a snížit firmám personální náklady. Facebook s touto iniciativou přišel v době, kdy některé zprávy naznačují, že lidé na jeho síti sdílejí méně osobních informací než dříve, uvedla agentura AP. Ať už je to kvůli obavám o soukromí, nebo kvůli konkurenci jiných platforem.

Facebook je provozovatelem největší internetové sociální sítě světa, která nese stejný název. Po celém světě má asi 1,6 miliardy uživatelů. Pomocí chatbotů se je firma snaží udržet na své síti a zároveň lépe zjišťovat jejich zájmy. Tak by měla být i lépe schopna zvyšovat příjmy z reklamy, na kterých je závislá.

Exit mobile version