Podobným problémům zřejmě čelí i další sociální síť Twitter.
Americké firmě Facebook, která provozuje stejnojmennou sociální síť, klesají kvůli koronaviru příjmy z reklamy. Lidé sice na sociálních sítích tráví z obav před epidemií více času, ale kvůli rozhodnutí vlád zavřít obchody nejsou firmy ochotny do reklamy tolik investovat. Facebook, pro který představuje reklama téměř jediný zdroj příjmů, to uvedl ve svém sdělení.
„Nezpeněžujeme četné služby, u kterých zaznamenáváme zvýšený zájem. Pozorujeme, že náš reklamní byznys slábne v zemích, které kvůli omezení šíření nemoci COVID-19 podnikly rázná opatření,“ uvedla firma.
Akcie Facebooku v reakci odepsaly zhruba procento. Úterní obchodování uzavřely růstem o 8,7 procenta na vlně obecného optimismu díky připravované pomoci na podporu ekonomiky. Dow Jonesův index tak zaznamenal nejvýraznější procentní nárůst od roku 1933.
Facebook upřesnil, že minulý měsíc si lidé v mnoha zemích, které jsou nákazou nejhůře zasaženy, jeho prostřednictvím vyměnili o více než 50 procent více zpráv. Například v Itálii tráví lidé na jeho aplikacích o 70 procent více času. V tří a vícečlenných facebookových skupinách pozorovala firma v únoru dokonce více než 1000procentní nárůst aktivity.
Kterých trhů se pokles poptávky po reklamě týká, Facebook nesdělil. Neuvedl ani jeho rozsah.
Podobným problémům zřejmě čelí další sociální síť Twitter. Ta sice v prvním čtvrtletí vykázala nárůst počtu aktivních uživatelů, kvůli pandemii ale očekává provozní ztrátu.