Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat technologii pro rozpoznávání obličeje.
Dále zda chtějí i nadále sdílet informace ze svých profilů anebo si přejí, aby se jim zobrazovaly reklamy cílené na jejich zájmy. Společnost tak reaguje na nová pravidla ochrany osobních údajů (GDPR) v Evropské unii, která vstoupí v platnost 25. května. Úplné vyřazení cíleného marketingu však prý nebude možné.
„Nežádáme o nová práva shromažďovat, využívat nebo sdílet vaše data na Facebooku a nadále se zavazujeme neprodávat informace o vás inzerentům ani jiným partnerům,“ uvedl Facebook na svém blogu.
Nicméně zástupce ředitele pro bezpečnost Facebooku Rob Sherman podle agentury Reuters prohlásil, že i když společnost bude evropské uživatele žádat o povolení způsobů užívání jejich dat, úplně škrtnout cílený marketing možné nebude. „Facebook je služba podporovaná reklamou, uživatelé budou moci trochu omezit údaje, které inzerenti používají, ale všechny reklamy na Facebooku jsou do jisté míry cílené a to samé platí pro offline reklamu,“ řekl Sherman a dodal, že lidé si také mohou vybrat nemít účet na Facebooku.
Vzhledem k současnému skandálu kolem přístupu poradenské společnosti Cambridge Analytica k datům Facebooku je tento krok sociální sítě poněkud kontroverzní, píše server BBC. „Biometrická identifikace a sledování miliardy fotografií na platformě prohlubuje uživatelská rizika,“ uvedl Silkie Carlo, ředitel britské skupiny občanských svobod Big Brother Watch. Facebook má podle něho nyní povinnost prokázat, že se naučil respektovat zákon, ne dokázat, že může dostat své schopnosti kontroly na novou úroveň.
Facebook nyní začíná žádat o souhlas uživatele z Evropské unie, postupně se pak obrátí na uživatele na celém světě.