Evropský trh s chytrými telefony se ve třetím čtvrtletí zvýšil meziročně o osm procent na 52,5 milionu, což je nejvyšší růst ze všech světových regionů. Navzdory americkým sankcím se dařilo i čínskému výrobci Huawei, který prodal 11,6 milionu smartphonů. To je o 36,5 procenta více než ve druhém kvartálu a meziročně jen o 100.000 méně. Lídrem trhu zůstal jihokorejský Samsung, uvedla výzkumná společnost Canalys.
O přístroje Huawei byl zájem především ve východní a střední Evropě. V této části kontinentu se jejich odbyt meziročně zvýšil o 26 procent, zatímco v západní Evropě o 17 procent klesl. S tržním podílem 22 procent si tak čínská firma udržela pozici dvojky na trhu.
Samsung zvýšil odbyt o více než čtvrtinu na 18,7 milionu přístrojů, jeho tržní podíl činil 35,7 procenta. Trojce evropského trhu – americké společnosti Apple – klesl prodej o čtyři procenta na 9,8 milionu smartphonů a její tržní podíl činil 18,6 procenta. Elitní pětku pak uzavírá s tržním podílem 10,5 procenta další čínský výrobce Xiaomi, který letos podle agentury DPA významně zapracoval na dostupnosti svých mobilních telefonů v Evropě. Následuje společnost HMD Global, jež prodává telefony pod značkou Nokia. Její tržní podíl činil 1,8 procenta.
Na všechny ostatní výrobce smartphonů připadlo zbylých 11 procent trhu. Loni to podle údajů Canalys bylo 16 procent.