Evropská komise přijala návrh Googlu, v rámci kterého bude americká společnost ve svém vyhledávači zobrazovat více konkurenčních produktů. Nyní se k němu musejí vyjádřit samotní konkurenti.
Vyšetřování Googlu začalo v roce 2010 poté, co na něj společnosti TripAdvisor a Expedia podaly u Evropské komise stížnost, podle níž zneužíval své dominantní postavení a upřednostňoval ve vyhledávači vlastní služby. Komise může dle evropských právních norem přijmout návrh společnosti, u které prošetřuje její monopolní chování na trhu. Podle listu New York Times Google nebude přímo upravovat svůj vyhledávací algoritmus, avšak některé výsledky hledání, které běžně nabízejí služby Googlu, budou muset zobrazovat také konkurenční produkty.
Výsledky Googlu, jež odkazují na služby poskytující mapy, nakupování a letenky – tedy služby, které sám Google provozuje – budou muset být navíc zvláštně označeny. Pokud by návrh Googlu nebyl akceptován, hrozila by americké společnosti pokuta až do výše 10 % jejího obratu, tedy až 2,9 miliardy euro. V rámci dohody s Komisí budou změněny také podmínky reklamní platformy AdSense, díky kterým by různé webové stránky měly mít možnost jednodušeji využívat AdSense spolu s konkurenčními reklamními platformami. Google v Evropě ovládá více než 90 % trhu s vyhledáváním a 95 % jeho globálních příjmů tvoří příjmy z reklamy.