Americká firma eBay Inc. se rozhodla pro redesign obchodu a aukčního portálu eBay.com.
eBay se nechal inspirovat moderními úspěšnými weby včetně některých konkurentů. Technologický ředitel Mark Carges odůvodnil změnu nekonzistencí vzhledu a pocitu z původních stránek.
Carges také zdůraznil, že většina změn je cílena na vyšší komfort používání na mobilních zařízeních. eBay tak reaguje na zvyšující se poptávku zákazníků po podobných změnách.
Vedení společnosti označilo stávající situaci za „inflexní bod“ a doufá, že změny zvýší čas, který 105 milionů aktivních uživatelů na stránkách tráví. Uživatelé totiž často navštěvují obchod pouze se specifickým záměrem a přistupují přímo k fulltextovému hledání.
Změny se nejvíce dotknou hlavní stránky. Homepage je, pravděpodobně po vzoru Facebooku, nazvána Feed. Funkčností je facebookovské hlavní stránce skutečně podobná. Lze nastavit, jaké značky nebo typ zboží lze sledovat a zobrazovat. Homepage se pak přizpůsobuje zájmům a preferencím uživatele. Vzhledově naznačuje inspiraci „nástěnkovým“ layoutem stránky pinterest.com.
Větší obrázky, „čistší“ design a pocit prostoru má změnit pohled na online nakupování a přiblížit ho ke klasickému nakupování a nahlížení do výloh obchodů.
Nový vzhled se objeví v americké verzi během 100 dní, další verze se dočkají počátkem roku 2013. Více informací o „novém“ eBayi lze dohledat na oficiálních stránkách.