Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun
Vloni obraty e-shopů během Vánoc dosáhly 45 miliard korun, letos lze očekávat meziroční růst až 15 %. „Dlouhodobě se rozšiřuje řada kategorií zboží, které Češi na internetu nakupují pravidelně. Vánoční dárky jsou ovšem specifické, a tak bude podle všeho i letos on-line vládnout klasika – hračky, oblečení, knihy či elektronika,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Pro všechny e-shopy je předvánoční období klíčovou částí roku. Proto jsou na něj, stejně jako dopravci, dobře připraveny.“
Během Vánoc se daří jak největším hráčům na trhu, kteří nabízí široký sortiment, tak i specializovaným prodejnám. Před Vánoci ale EPEK nečeká růst jen prodej zboží, které bude mířit pod stromeček. Komfortu objednávky z domova budou nakupující využívat opět více také u potravin či vánočních doplňků nebo drogistického zboží.
Asociace pro elektronickou komerci očekává, že také díky vánočním prodejům se bude celkový meziroční růst obratů českých e-shopů opět blížit 15 %. „Předpokládáme, že druhá polovina roku 2019 jako celek bude pro naší e-commerce velmi úspěšná. Věříme, že zákazníci ocení další rozvoj internetových obchodů, které se stále více zaměřují na doplňkové služby a celý komfort pro nakupující,“ uzavírá Jan Vetyška.