Oznámení akvizice společnosti WhatsApp Facebookem v hodnotě 16 miliard dolarů mělo velmi pozitivní vliv na hodnotu akcií firmy BlackBerry a ostatních poskytovatelů instant-messagingových aplikací.
Hodnota akcií BlackBerry vzrostla o 9 %, jelikož kanadská společnost sama nabízí službu obdobnou WhatsApp s názvem BlackBery Message (BBM). Díky vysokému ocenění WhatsApp investoři nyní předpokládají, že vyšší hodnotu má i BBM.
Služba od BlackBerry patřila mezi vůbec první IM služby na trhu, avšak s konkurenty typu WhatsApp nedokázala udržet krok – především proto, že BlackBerry dlouho odmítalo otevření své platformy i pro další operační systémy. WhatsApp se vydal jinou cestou – funguje na iOS, Androidu, Windows i BlackBerry a v současné době se tak jeho uživatelská základna přiblížila půl miliardě lidí.
Pravdou je, že ani BBM není zcela neoblíbené. Na konci minulého roku bylo otevřeno pro další platformy a v současné době jej využívá přes 80 milionů lidí. Investoři si však BBM zatím tolik necenili. Analytici hodnotu BBM dříve odhadovali na 240 milionů dolarů, tedy tři dolary za uživatele – Facebook však při akvizici WhatsApp jednoho uživatele ohodnotil na 42 dolarů a trh na to tedy reagoval zvýšením hodnoty akcií BlackBerry.