Ačkoli se jinak čínskému PC gigantu daří s jeho 19% kvartálním růstem zisku (262 milionů USD) suverénně dominovat hardwarovému IT trhu, finanční výsledky mobilní části byznysu skončily hluboko pod tržním očekáváním.
Příjmy společnosti Lenovo v mobilním segmentu nejen skončily pod hranicí většiny predikcí, ale také postupně klesají. Přesun do mobilního segmentu by tak pro Lenovo namísto velké slávy mohl přinést časem ještě docela pěkný bolehlav.
Na příjmech Lenova v mobilním segmentu se podepsala zejména agresivní konkurence na domácím trhu, kde nyní dominuje velmi rychle rostoucí společnost Xiaomi. Zatímco prodeje notebooků a desktopů vzrostly 0,9 a 6,4 %, tržby z prodeje chytrých telefonů a tabletů za čtvrtletí klesly o šest procent, tedy na 1,4 miliardy USD. Samotné množství dodávek chytrých telefonů nicméně vzrostlo o 38 %.
Pokles zaznamenala společnost také na domácím čínském PC trhu, zde tržby klesly o tři procenta.