Tržby poskytovatele videokonferenčních služeb Zoom Video Communications ve druhém čtvrtletí finančního roku 2022 poprvé překonaly jednu miliardu dolarů. Firma ve své výsledkové zprávě uvedla, že poptávka po videokonferencích zůstává silná, protože mnoho firem nadále využívá práci z domova i z kanceláře. Do budoucna ale firma očekává zpomalení růstu.
Čistý zisk za tři měsíce do konce července vzrostl o 70 procent na 316,9 milionu USD (6,8 miliardy Kč). Tržby se zvýšily o 54 procent na 1,02 miliardy USD (22 miliard Kč). Analytici v anketě společnosti Refinitiv očekávali tržby 991 milionů USD. Růst sice zůstal vysoký, jeho tempo ale proti předchozím čtvrtletím zpomalilo.
Pandemie nemoci covid-19 urychlila změny v práci a přinesla trend práce z domova. Nyní se však stále více zaměstnanců vrací do práce, což vyhlídky Zoomu zhoršuje. V tomto čtvrtletí tak firma očekává meziroční zvýšení tržeb o 30 procent, což je méně, než kolik čekají někteří analytici. Za celý finanční rok se budou tržby podle odhadu managementu pohybovat v rozmezí 4,01 miliardy až 4,02 miliardy USD.
Pandemie učinila z firmy Zoom v loňském roce známou značku, protože na platformu se začali obracet lidé pracující a studující z domova. Očkování ale povzbuzuje k návratu do kanceláří a škol. Snahu firmy získat větší zakázky od podniků také oslabila konkurence starších platforem, jako je Webex od firmy Cisco a Microsoft Teams.