Společnost Cloudflare oznámila, že letos v létě se jí podařilo odvrátit útok o síle 17,2 milionu požadavků za sekundu (rps), což je třikrát vice než kterýkoliv známý útok předtím. Pro srovnání, tento jediný útok dosáhl 68 % průměrného legitimního http provozu, tj. 25 milionů požadavků za sekundu, který Cloudflare registrovala ve svých datových centrech ve druhém čtvrtletí.
Útok, který byl veden na zákazníka společnosti Cloudflare z finančního sektoru, byl proveden s využitím velmi výkonného botnetu. Ten dokázal zasypat infrastrukturu Cloudflare ochraňující systémy zákazníka celkem 330 miliony požadavků. Dle zjištění Cloudflare přišel útok z více než 20 000 botů ve 125 zemích po celém světě – nejvíce z nich bylo umístěno v Indonésii Indii a Brazílii. Útok byl automaticky detekován a odvrácen s pomocí autonomního edge systému Cloudflare pro ochranu před DDoS útoky.
Masivní útoky zejména na bankovní organizace ve světě jsou stále častější, ale nevyhýbají se ani lokálním finančním institucím. V souvislosti s nedávnými problémy internetových stránek globálních společností byly evidovány i problémy českých a slovenských klientů, když se po určitou dobu nemohli přihlásit do internet bankingu či mobilního bankovnictví.
„Zatímco většina útoků jsou menší a trvají krátce, stále častěji jsme dnes svědky mohutných, velmi objemných útoků,“ řekl Michal Hebeda, Sales Engineer ze společnosti ZEBRA SYSTEMS. „Co je ale důležité, tyto objemné krátkodobé útoky nejhůře zasahují infrastrukturu chráněnou postaršími systémy proti DDoS a ty organizace, které nemají aktivní ochranu postavenou na automatizovaných cloudových řešeních.“
V ČR a na Slovensku je společnost ZEBRA SYSTEMS zodpovědná za dodávky služeb Cloudflare zaměřených na bezpečnost aplikační a síťové infrastruktury (včetně například Cloudflare DDoS a WAF), zvyšování výkonnosti a spolehlivosti internetových aplikací (Cloudflare CDN a DNS), týmovou spolupráci (Cloudflare for Teams, Cloudflare Access) či platformy pro vývojáře (Cloudflare Workers).