Čistý zisk americké internetové společnosti Meta Platforms, která je majitelem sociálních sítí Facebook, Instagram a Threads či komunikační služby WhatsApp, se v druhém čtvrtletí meziročně zvýšil o 16 procent na 7,79 miliard dolarů (168,9 miliardy Kč). Výsledky předčily odhady analytiků. Pomohlo tomu oživení internetové reklamy po pandemickém propadu. Firma o tom dnes informovala ve zprávě o výsledcích hospodaření.
V přepočtu na jednu akcii činil zisk 2,98 dolaru. Tržby společnost v uplynulém čtvrtletí zvýšila o 11 procent na 32 miliard dolarů. Analytici dotazovaní společností FactSet Research v průměru očekávali zisk 2,91 dolaru na akcii a tržby 21,08 miliardy dolarů.
„U tržeb i u čistého zisku, za druhé čtvrtletí, došlo k překonání odhadu trhu. Tržby společnosti nepřekvapivě táhla divize Family of Apps, která obsahuje platformy jako jsou Facebook, Instagram nebo WhatsApp. Zklamání přišlo v divizi Reality Labs, která se zabývá zprostředkováním virtuální reality,“ komentoval výsledky hospodaření Mety analytik Tomáš Cverna ze společnosti XTB.
Platforma Facebook měla ke 30. červnu 3,03 miliardy aktivních uživatelů měsíčně, což znamená meziroční nárůst o tři procenta. Meta na začátku tohoto měsíce spustila sociální síť Threads, nového rivala sítě Twitter. Dva týdny po spuštění měla síť Threads podle některých odhadů kolem 150 milionů uživatelů. Alespoň jednu z aplikací Mety používá 3,88 miliardy lidí, meziročně jejich počet narostl o šest procent.
„Meta (…) má za sebou krušné období. Odhodlání Marka Zuckerberga vést podnik směrem k metaverzi a virtuální realitě se na Wall Street nesetkalo s pochopením. Na důvěře mu nepřidaly ani slabé příjmy a zejména obrovské ztráty v tomto odvětví, které jen za poslední čtyři kvartály dosáhly necelých 15 miliard dolarů. Meta musela zároveň čelit tlaku ze strany čínského fenoménu TikToku. V důsledku toho se akcie firmy propadly o více než dvě třetiny,“ připomněl analytik Portu Marek Malina.
„V letošním roce ale patří akcie Mety mezi vůbec nejvýkonnější na trhu, připsaly si již 140 procent. Dopomohla tomu úsporná opatření společnosti včetně několika kol propouštění, která opětovně zvýšila její ziskovost, ale také pokračující růst uživatelů a lepší výhled zejména v oblasti reklamy,“ dodal.