Problémy s nedostatkem čipů budou ještě delší dobu pokračovat. Uvedl to budoucí šéf německého dodavatele automobilových součástek Bosch Stefan Hartung v rozhovoru s časopisem Focus. „Čipová krize neskončila,“ prohlásil.
Čipy se stávají čím dál důležitější součástí automobilů. Jejich globální nedostatek nyní omezuje výrobu v automobilovém průmyslu po celém světě, včetně České republiky. Bosch je podle agentury DPA největším dodavatelem automobilových součástek na světě.
„Pro celý německý průmysl je velmi důležité, aby se problémy v zásobování vyřešily. Každý chybějící čip může znamenat, že nebude možné vyrobit celý automobil. To nás v celém roce 2022 bude stát ještě mnoho sil,“ uvedl Hartung, který začátkem nového roku v čele společnosti Bosch vystřídá Volkmara Dennera.
Hartung rovněž upozornil, že čipová krize může ohrozit plán německé vládní koalice, podle kterého má po německých silnicích do roku 2030 jezdit nejméně 15 milionů elektromobilů. Tohoto cíle podle Hartunga nebude možné dosáhnout, „pokud se globální problémy v dodavatelských řetězcích brzy nevyřeší“.
Šéf dozorčí rady společnosti Bosch Franz Fehrenbach tento měsíc varoval, že evropský automobilový sektor je z hlediska důležitých součástek, jako jsou polovodiče a bateriové články, příliš závislý na Asii a dalších regionech.
Nedostatek dílů narušil také výrobní aktivity Škody Auto. V letošním roce tak automobilka musela výrobu několikrát výrazně omezit či zcela zastavit. Firma očekává, že do konce letošního roku vyrobí kvůli nedostatku dílů zhruba o 250.000 vozů méně. Loni Škoda Auto dodala celosvětově přes milion aut.