Německý automobilový koncern Volkswagen jedná s čínským vývojářem systémů digitálního kokpitu Ecarx o využití technologií čínské firmy ve vozech automobilky prodávaných na vyspělých trzích, jako je Evropa a Spojené státy. Digitální kokpity čínské firmy by měly mít i vozy značky Škoda prodávané v Evropě. Agentuře Reuters to řekl generální ředitel čínské společnosti Šen C‘-jü.
Volkswagen a Ecarx už spolupracují při výrobě chytrých aut v Brazílii a v Indii. Ecarx do těchto vozů dodává svůj pokročilý digitální kokpit Antora 1000. Ten obsahuje vlastní čip a software čínské firmy a nabízí různé služby, jako je hlasové ovládání a navigační mapy.
Plán na rozšíření spolupráce upozorňuje na rostoucí snahu západních automobilek využít čínské znalosti v oblasti inteligentních jízdních technologií k udržení svého podílu na globálním trhu, když jim prodej v Číně v posledních letech prudce klesl. Téměř všechny starší automobilové značky se teď musejí potýkat s konkurencí čínských výrobců elektromobilů, kteří změnili automobilový průmysl nabídkou elegantních vozů s bohatým softwarem.
Šen uvedl, že Volkswagenu rozhodnutí o dodavateli chytrých technologií trvalo více než rok. Zájem mělo dalších 13 firem, včetně jihokorejských značek jako LG a Samsung nebo čínský konkurent Desay SV.
Volkswagen má zatím spíše omezený úspěch se svou vlastní softwarovou divizí Cariad. List Handelsblatt s odvoláním na zdroje z firmy uvedl, že divize plánuje do konce roku propustit téměř 30 procent zaměstnanců.
Na tržbách Ecarx má 70procentní podíl čínská automobilka Geely a její přidružené značky. Cílem společnosti je do roku 2028 snížit závislost na Geely pod 50 procent, dodal Šen. Do roku 2030 by polovina tržeb měla pocházet ze zahraničí, kde chce Ecarx vytvářet také výzkumné a vývojové týmy, aby tak zmírnil obavy z geopolitických rizik spojené s využíváním čínských technologií.