Čínská technologická firma Baidu v prvním čtvrtletí vykázala provozní zisk 2,8 miliardy jüanů (9,1 miliardy Kč). Loni měla ve stejném období provozní ztrátu 437 milionů jüanů. Podnik má nyní různé zdroje tržeb. Rozšířil své cloudové služby a dále aktivitu v oblastech umělé inteligence a chytré dopravy. Chce tak čelit konkurenci dalších čínských gigantů Alibaba a ByteDance.
Tržby společnosti Baidu, která mimo jiní provozuje stejnojmenný internetový vyhledávač, v prvním kvartálu stouply o 25 procent na 28,1 miliardy jüanů. Zčásti k tomu přispěl meziroční nárůst tržeb, které negeneruje reklama, na 70 procent. Pocházejí například z rychle rostoucího segmentu cloudových služeb. Analytici dotazovaní společností Refinitiv prognózovali tržby 27,3 miliardy jüanů.
Tržby společnosti z internetové reklamy stouply na 16,3 miliardy jüanů. Meziročně to je zvýšení o 27 procent.
Vlajková loď podniku, mobilní aplikace Baidu, měla na konci března 558 milionů uživatelů aktivních alespoň jednou za měsíc.
Akcie Baidu, které se obchodují na burze v New Yorku, si včera kolem 16:00 SELČ, připisovaly zhruba 1,5 procenta.