Český výrobce mobilních telefonů a aplikací pro nevidomé BlindShell vstoupil na americký trh. Ještě letos tam chce vytvořit 30 procent svého obratu. Finišuje také s distribucí do subsaharské Afriky. První aplikace BlindShellu vzešla z diplomové práce na pražském Českém vysokém učení technickém, dnes firma prodává produkty téměř v celé Evropě. Oznámila to dnes ČTK v tiskové zprávě.
„O proniknutí na americký trh usilujeme od roku 2016 a očekáváme, že teď, když se to povedlo, vytvoří ještě v tomto roce 30 procent našeho letošního obratu,“ uvedl ředitel BlindShellu Jan Šimík. Firma si podle něj na březnové výstavě v USA ověřila zájem o své telefony a od té doby intenzivně pracovala na americké verzi. U prvních zákazníků budou přístroje během několika týdnů.
V letech 2016 až 2019 společnost navázala partnerství s organizacemi, které mají v USA na starosti pomůcky pro handicapované, mimo jiné s veteránskou asociací VA. Klíč k úspěchu však ležel i v technologii. Firma musela přijít s produktem, který měl ovládání hlasem, což původní výrobek neměl.
BlindShell v posledních letech výrazně roste. Letos se umístila v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE, který oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti ve střední Evropě, a to konkrétně v kategorii Rising Star. Podmínkou pro zařazení do této kategorie jsou výnosy vyšší než 30.000 eur (zhruba 770.000 Kč) v každém z posledních tří let.